Г.М. СЮТА,
доктор філологічних наук, старший науковий співробітник відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики, Інститут української мови НАН України
вул. М. Грушевського, 4, м. Київ, 01001
Е-mail: siutagalia@gmail.com
https://orcid.org/0000-0003-3273-1644
Рубрика: Дослідження
Мова статті: українська
Анотація: У статті з’ясовано природу сучасної української реклами як поліаспектного дискурсу преце дентності. Констатовано її утвердження в статусі невід’ємного компонента сучасної куль тури й посилення її впливу на формування мовної свідомості українського соціуму. У контексті дослідження реклами як дискурсу відтворення прецедентних висловлень визначено джерела поповнення рекламного цитатного тезаурусу, простежено лінгвальні механізми інтегрування різнодискурсивних прецедентних висловлень у рекламний текст. Схарактеризовано законо мірності нетрансформованого (точного) відтворення прецедентних висловлень (цитат), а та кож типи їхніх структурно семантичних трансформацій відповідно до прагматичних інтен цій реклами. Окрему увагу присвячено аналізові прецедентних висловлень — лінгвоментальних одиниць сучасних рекламних текстів, описано шляхи й механізми їх уходження в сучасну україн ську мовну практику.
Ключові слова: мова української реклами, цитатний тезаурус реклами, рекламний текст, прецедентне висловлення, точна цитата, трансформована цитата, оцінність цитати, пре цедентне висловлення рекламного походження (рекламна цитата).
ЛІТЕРАТУРА