Українська мова, 2019, № 4(72)
УДК 811.161.2’272+276.3-053.5+246.2
ДАНИЛЕВСЬКА Оксана Миколаївна –
кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики Інституту української мови НАН України
вул. М. Грушевського, 4, м. Київ, 01001
Е-mail: od3556261@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-7847-8499
Рубрика: Дослідження
Мова статті: українська
Анотація: У статті узагальнено результати дослідження, проведеного на основі даних масового опитування в межах Проєкту Фонду Фольксваген «Бі- та мультилінгвізм: між інтенсифікацією та розв’язанням конфлікту. Етнолінгвістичні конфлікти, мовна політика і контактні ситуації в пострадянських Україні і Росії», цільового анкетування старшокласників, спостережень та аналізу нормативних документів, що регулюють використання мов у школах, на підставі чого обґрунтовано доцільність застосування кількісних, якісних та оцінних параметрів аналізу мовної ситуації в українській шкільній освіті. Зроблено висновок про позитивні зміни в мовній ситуації у сфері освіти, обґрунтовано доцільність упровадження активних мовнопланувальних заходів зі зміцнення комунікативної потужності української мови.
Ключові слова: мовна ситуація, мовна політика, білінгвізм, диглосія, державна мова.
ЛІТЕРАТУРА