E-mail: t.petrova.science@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-9534-9891
Рубрика: Дослідження
Мова статті: українська
Анотація: У статті схарактеризовано навчальну термінографію як самостійний лінгводидактичний
розділ українського словникарства, у межах якого виокремлено шкільний, професійно-технічний, університетський напрями діяльності. З’ясовано, що шкільна термінографія, порівняно з професійно-технічною, набула більшого розвитку, має значні напрацювання. Спостережено, що навчальна термінографічна критика активізується спорадично й несистемно, рецензії на термінологічні словники публікують час від часу.
Ключові слова: навчальна термінографія, навчальна термінографічна критика, термінологічний словник, рецензія.
ЛІТЕРАТУРА
А. В. (1928). [Рецензія на книжку Весняна флора. Визначник весняних рослин. Підручник для
лабораторних занять, біологічних екскурсій і для самоосвіти, Б. Ігнатьєв]. Вісник ІУНМ, 1, 96—97.
Бархударов, С. Г., & Новикова, Л. А. (1971). Каким должен быть учебный словарь? Русский язык за рубежом, 3, 46—50.
Беценко, Т. (2002). Новий скарб у світі словникового царства [Рецензія на книгу Українська мова: короткий тлумачний словник лінгвістичних термінів , С. Єрмоленко, С. Бибик, & О. Тодор]. Дивослово, 12, 64.
Граматична термінологія і правопис, ухвалені Комісією мови при Українському т-ві шкільної освіти в Києві (1917). Київ: Друкарня Української Центральної Ради.
Гранкіна, Т. М. (2010). Словник шкільної термінології. Хімія. Харків: Торсінг плюс.
Денисов, М. П., & Скопина, Н. А. (1978). Учебная лексикография и методика. Статья вторая. Жанры ориентированных описаний языка Лингводидактические и лингвометодические грамматики и словари. Русский язык за рубежом, 2, 65—70.
Дубичинский, В. В. (2018). Лингвистический и лингводидактический аспекты учебной лексикографии. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки, 32, 25—35.
Дюбуа, Ж., & Дюбуа, К. (1977). Педагогическая речь словаря. Актуальные проблемы лексикографии. (С. Я. Ермоленко, пер.). Москва: Русский язык. (Уперше опубліковано 1971).
Захлюпана, Н., & Кочан, І. (2000). Словник методики викладання української мови. Вісник Держ. університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології»: матеріали шостої Міжнар. наук. конф. СловоСвіт 2000 (Львів, вересень 2000 р.), 402, 285—288.
Калинович, Ф. (1928). [Рецензія на книгу Практичний російсько-український словник математичної термінології для учнів трудшкіл, профшкіл та студентів , О. Діденко]. Вісник ІУНМ, 1, 91—94.
Калинович, Ф. (1930). [Рецензія на книгу Російсько-український словничок математичної термінології та фразеології. Алгебра]. Вісник ІУНМ, 2, 64—65.
Комова, М. (2008). Класифікація термінологічних словників.Вісник Нац. університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології», 620, 144—147.
Космеда, Т. А., Карпенко, Н. А., Осіпова, Т. Ф., Саліонович, Л. М., & Халіман, О. В. (2014). Гендерна лінгвістика в Україні: історія, теоретичні засади, дискурсивна практика. Харків: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди; Дрогобич: Коло.
Курило, О. (2005). Уваги до сучасної української літературної мови: вступне слово. У Л. Масенко, В. Кубайчук, & О. Демська-Кульчицька (упоряд.). Українська мова у ХХ сторіччі: історія лінгвоциду. Документи і матеріали. Київ: Видавничий дім «Києво-могилянська академія».
Михальчук, О. (2008). [Рецензія на книгу Мала філологічна енциклопедія, О. І. Скопненко & Т. В. Цимбалюк]. Мовознавство, 4—5, 137—138.
Мусійовська, О. (2005). Основні принципи укладання навчальних термінологічних словників. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології», 538, 21—25.
Нікітіна, Ф. (1995). [Рецензія на книгуРосійсько-український словник наукової термінології (суспільні науки)]. Дивослово, 5—6, 62.
Онуфрієнко, Г. (2016). Галузева термінографія як регулятор наукової комунікації. УНаукова термінологія нового століття: теоретичні і прикладні виміри: матеріали Міжнародної наукової конференції, 15—16 вересня (с. 165—169). Рівне: НУВГП.
Паночіні, С. (1930). [Рецензія на книгу Назовы живёл Беларусская Науковая Термінолёгія]. Вісник ІУНМ, 2, 65—67.
Перебийніс, В. І. (2004). Теорія і практика укладання навчальних словників.Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка, 17, 73—75.
Петрова, Т. О. (2020). Термінографічні традиції і новаторство в українській термінологічній лексикографії. Лінгвістичні дослідження, 53, 209—221. https://doi.org/10.34142/23127546. 2020.53.19
Петрова, Т. О. (2021). Перспективи української термінографічної критики. Лінгвістичні дослідження, 54(1), 229—242. https://doi.org/10.34142/23127546. 2021.54.1.20/
Полуектова, А. Ю. (2012). Теоретичні засади укладання навчального словника-мінімуму лінгвістичної термінології. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили. Серія: Філологія. Мовознавство, 195(183), 76—80.
Полюга, Л. (2000). Проблеми української лексикографії в освітянському процесі. Українська мова в освіті: Збірник матеріалів Всеукраїнської наукової конференції (с. 141—153).
Івано-Франківськ. http://tc.terminology.lp.edu.ua/ TK_Work/TK_poluha_2000_01.htm
Симоненко, Л. О. (2012). Українська термінографія: стан і перспективи. Мовознавство, 4, 28—35.
Симоненко, Л. О. (2014). Українська термінографія в дидактиці. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Серія: Філологічні науки, 1, 24—28.
Фаворський, В. В. (1932). Словник фізичної термінології (Проєкт). Харків.
Філіппова, Н. М. (2020). Українськомовна прикладна термінографія. Записки з українського мовознавства, 27, 50—57.
Холодний, Г. (1928). До організації термінологічної справи на Україні. Вісник ІУНМ , 1, 9—20.
Яната, О. (1917). Негайна справа в розвитку української науки і школи. Промінь, 7—8, 26—27.